| 6 december 2009, 05:36
|
Grytolle (13 juli 2009, 13:33)
yay ge zogd, ge sprokt en ge kwomd :D
zedde zeker dagge da wilt zegge? veni vidi vici (ge kwomt, gezogt en ge won / sprokt) maar als ge zogd, ge sprokt en ge kwomd, dan hedde iêt stout gedon he makker... |
| 6 december 2009, 11:59
|
| nee de sint is dees jaar wel gekome dus volges mij zen ek vör iêne kiêr NI stout gewest, want dad is noêt iêder gebeurd :D dreige, dreeg, gedrege mut dus in de woordenboek? |
| 6 december 2009, 12:25
|
| ik zei nie dagg stout wörd gewest maar als ge "ge zogd, ge sprokt en ge kwomd," achter de rug hebt dan hedde iêt stout gedon . ;-) |
| 12 maart 2010, 17:58
|
| is verdiêdige dus verdedige gewörre? :O |
| 12 maart 2010, 18:12
|
| ik zeg alted verdedige, verdiêdige klinkt mij echt raar. |
| 12 maart 2010, 22:47
|
| hmm, zjust opgezocht in de WNT en ze spellen et verdedigen, ni verdeedigen :o 'k em da duidelijk verkiêrd geliêrd dör et Döts |
| 13 maart 2010, 12:36
|
| doederik en grytolle - maggik na is iet veurstelle (ik kan nog altijd gin accente type) is verdiêdige dus verdedige gewörre? :O
zoude er misschien een aender veurbeld ba kunne geve dat de klaenk ondubbelzinnig weergeft bvb : -verdiêdige zoals in biên (been) -verdedige zoals de ieste e van kever of in zeven het antwoord de verdediging , verdedige is v.m. gelka kever of zeven |
| 13 maart 2010, 12:51
|
| /iê/ is ondubbelzinnig :) mor góe, ik zal 't wel extra duidelijk probere make voer au totda' ge de spelling perfect geliêrd eh ;) mor toch bedaenkt voer 't uitslötsel |
| 14 maart 2010, 16:39
|
derek (13 meêrt 2010, 12:36)
zoude er misschien een aender veurbeld ba kunne geve dat de klaenk ondubbelzinnig weergeft
elke klaenk IS ondubbelzinnig weergegeve en kan iere belösterd wörre ee is altijd de ee van kever en zeve iê is altijd de iê van biên enzoevoêrt da's iêl de point van de spelling |