6 juni 2012, 21:45
Anoniem
|
beste, reeds geruime tijd zoek ik een liedjes (sketch)- tekst van de strangers. Het enige ik me er nog kan van herinneren is het begin en gaat als volgt: [i;ge doet oem te beginnen in een groeëte koem ne liter melk en een half pond bloem.] Dat is het, niet veel, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Weet iemand het vervolg of waar ik het kan vinden? Bedankt Fons |
7 juni 2012, 11:07
Doederik
|
Hallo Fons, Ik ken et lieke zelf ni, mor den tekst stod oep de site van de Strangers: http://www.destrangers.org/v7/txt/showdetails.php?Show=107 EDIT: en et lieken is oek te belösteren oep Joetjoep: http://www.youtube.com/watch?v=o0Xc_RpJL6A&list=PL862F9656FFD75502&index=89&feature=plpp_video |
7 juni 2012, 17:46
Anoniem
|
danke danke danke |
17 juni 2016, 04:42
Anoniem
|
Ge doe oem te beginne in een grote koem ne lieter melk en half pond bloem ,een klotteke boter een hand vol zout chokkelatte koffe en wa hovermout . ge lot da stove een kwartier of drij en ver te versieren nog een ei derbij |
17 juni 2016, 04:48
Anoniem
|
Hier uwen tekst;-) KOKENETE SPELEN Af en toe komt een vra In ' t moederhuis te na Voor een dagesken of tien Is ze thuis dan niet te zien En voor iedere vent Is dat na just de moment Dat hij weer spontaan Terug zijn gangen eens zal gaan En de meeste gaan dan zeudeltochten vieren Met dag in dag uit fameus te pintelieren Maar ik blijf die dagen thuis In de keuken bij 't fornuis Kokenete spelen en van alles bakken Met mijn tiende kind vaneir Maakte ' k ik weer iets klaar Om u duimen en vingeren af te lekken 'k Deed om te beginnen in een grote kom Een liter melk en een half pond bloem Met een klompeke boter en een handvol zout Chocolate koffie en wat havermaat Ik draaide met de gauwte een klot mayonaise Vergat hem niet te mengen met de platte kaas Een lepel suiker en een paar tomaten Twee bananen en gerapste pataten Wat peterselie en een pak parei Schorsenelen en een pot gelei Ik kapte dat in een kom en begon te roeren ' k Klopte het over en het vloog in de geburen De overschot die deed ik in de oven Ik liet dat gerust nog een uurke stoven Ik haalde het eruit om op te stijven Toen was het de moment om eraf te blijven Ik heb dat dan versierd met een laag crème fraiche Bovenop een servolaken en een peche Dat was klaar en voilà Dat was mijne nieuwe plat En mijn vra kwam veroem Met een kind gelijk een bloem Ik gaf haar een plak Van mijn laatste nieuw gebak 'k Was de dag nadien Weveneir met een kind of tien En nu heb ik een moord op mijn geweten Want ik speelde toch zo gere kokenete Voor ze stierf zei ze schat het was wel lekker Maar koopt in ' t vervolg maar toeetjes bij de bakker. |